Skip to main content

Matkustajien riskinhallintaratkaisut, mobiilisovellus

4 syytä, miksi matkapuhelimella on kriittinen rooli matkustusriskien hallinnassa

4 min
Julkaistu: 02 November 2020
Travel Risk Management Services For Mobile App

Mobiililaitteita ajatellessamme ajattelemme usein niiden tuomia etuja – sitä, kuinka kätevää sähköpostien lukeminen sekä ystäviin ja perheenjäseniin yhteyden pitäminen on puhelimen kautta. Mobiiliteknologia ja -sovellukset ovat onneksi kehittyneet dramaattisesti vuosien varrella.

Vaikka et puhelimesi ruutua onnellisena vieritellessäsi ehkä ensimmäisenä mietikään sitä, mutta yksi mobiiliteknologian tärkeimmistä käyttötavoista on viestintä kriisitilanteissa – olipa kyse tavallisesta puhelusta, tekstiviestistä tai muusta yhteydenotosta ystäviin, perheeseen tai työtovereihin.

Tässä kaksiosaisessa sarjassa paneudumme siihen lisäarvoon, jonka mobiilisovellus voi tarjota yritysten matkavastaaville sekä liikematkailijoille. Tutustumme siihen, miksi mobiilisovellukset on hyvä pitää mielessä matkustusriskien hallintapalveluja harkitessa.

Seuraavaksi tarkastelemme Egencian mobiilisovellusten neljää keskeistä hyötyä matkavastaaville ja sitä, kuinka ne voivat auttaa minimoimaan matkustajiin kohdistuvia riskejä kriisitilanteissa:

  1. Matkustajan seuranta
    • Skenaario: Olet asioilla lounastaukosi aikana. Toimistosta poissa ollessasi Suomessa tai sen ulkopuolella tapahtuu tilanne, joka vaikuttaa useisiin matkustajiisi. Saat henkilöstövastaavalta tekstiviestin, jossa hän kysyy, kuinka moneen työntekijään tämä voi vaikuttaa. Avaat paniikissa Egencian sovelluksen.
    • Miksi Egencia? Matkavastaavat voivat nopeasti hyödyntää Egencian mobiilisovelluksen eri toimintoja matkustajien auttamiseksi. Tässä tilanteessa voit käyttää matkustajan seurantaa tehdäksesi nopean riskiarvion. Voit hakea kaupungin tai lentoyhtiön mukaan tietyllä ajanjaksolla nähdäksesi luettelon matkustajista sekä matkasuunnitelman numeroista ja tarkastellaksesi kartalla niitä matkustajia, joihin tämä tapahtuma vaikuttaa. Voit myös lähettää sähköpostia sekä hätätapauksissa push-viestejä näille matkustajille suoraan matkustajan seurantaominaisuuden avulla.
    • Hyödyt asiakkaalle: Saat muutamassa minuutissa tarvitsemasi tiedot matkustajista ja voit ilmoittaa asiasta johtoryhmällesi sekä tarvittaessa olla yhteydessä matkustajiisi matkustajan seurannan kautta. Jos sinä ja matkustajasi ette ole asentaneet Egencian mobiilisovellusta, tämä prosessi vie hieman kauemmin, ja saatat luopua asioidesi hoitamisesta ja suunnata suorin tien takaisin toimistolle käyttääksesi tietokonettasi. Tämä ei ole välttämätöntä – voit vastata sekä henkilöstövastaavan kysymykseen ja hoitaa asiointisi ilman, että matkustajiesi turvallisuus vaarantuisi.
  1. Matkustuskäytäntöjen muutokset
    • Skenaario: Vuonna 2017 London Bridgellä tapahtui valitettava terrorihyökkäys. Matkavastaavat ympäri maailmaa halusivat todennäköisesti estää matkustajia varaamasta matkaa Lontooseen tai sen kautta, kunnes tilanne oli selvinnyt.
    • Miksi Egencia? Egencian järjestelmien ansiosta matkavastaavat voivat muuttaa käytäntöjään maailmanlaajuisen uhan tai luonnonmullistuksen yhteydessä – ilman asiakaspalvelun tukea. Muutoksia voi tehdä verkossa mihin aikaan ja mistä tahansa. Käytäntömuutokset kattavat toimialat, reitit, päivärahat, matkarajoitukset ja paljon muuta.
    • Hyödyt asiakkaalle: Käytäntömuutokset tulevat käyttöön välittömästi ja ne näkyvät kaikille matkustajille. Voit myös luoda mukautettuja viestejä lisätietojen antamiseksi. Liikematkailijat näkevät Egencian mobiilisovelluksesta uudet käytännöt, jos he yrittävät varata tai tehdä muutoksia matkasuunnitelmaansa. Kyky muuttaa käytäntöjä ja ottaa ne käyttöön reaaliajassa on korvaamatonta, jotta voit tukea matkailijoiden hyvinvointia ja auttaa heitä tekemään vaatimustenmukaisia valintoja, jos he yrittävät varata matkan kohteeseen, jota pidetään vaarallisena tai suuririskisenä.
  1. Mukautettu viestintä
    • Skenaario: Joissain tapauksissa massamedian uutiset, hälytykset ja ilmoitukset eivät kata alaasi liittyviä ongelmia tai tietoja. Matkailijat tarvitsevat räätälöityjä tietoja sen mukaan, mikä on tärkeää yrityksellesi tai mitä sinä haluat heidän tekevän.
    • Miksi Egencia? Egencia lähettää automaattisesti matkustusriskivaroituksia säästä, matkarajoituksista ja karanteenivaatimuksista matkustusviestintäkeskuksen kautta sekä näyttää ne verkkosivustolla ja sovelluksessa bannerien avulla. Lisäksi asiakkaat voivat luoda mukautettuja matkaviestejä tietyn kohteen tai varaustyypin mukaan sekä asiayhteyden mukaisia viestejä, jotka ilmestyvät varauksen tekemisen aikana.
    • Hyödyt asiakkaalle: Matkavastaavat voivat lähettää tärkeitä ja olennaisia tietoja matkustajilleen milloin tahansa. Nämä mukautetut viestit voidaan ajoittaa lähetettäväksi välittömästi ja poistettaviksi tiettynä päivänä, jotta voit varmistaa, että matkustajat pysyvät aina ajan tasalla. Muutamassa sekunnissa koostetut, asiayhteyteen liittyvät viestit voidaan näyttää joko kaikille yrityksen työntekijöille tai vain tietyn toimialan työntekijöille ja merkitä tärkeiksi. Niihin voidaan sisällyttää myös sääntöjä toimialasta riippuen, jotta ne näkyvät vain kontekstin mukaan.
  1. Matkan hyväksyminen
    • Skenaario: Olet illallisella poissa tietokoneesi ääreltä. Yksi tien päällä oleva matkustajasi tarvitsee kiireellisen hyväksynnän matkalleen uusien matkustusrajoitusten vuoksi. Olet matkan hyväksyjä, mutta tietokoneesi ei ole mukanasi. Jätätkö illallisen syömättä vai pakotatko matkustajan odottamaan? Sinun ei tarvitse tehdä kumpaakaan vaan voit hoitaa asian välittömästi.
    • Miksi Egencia? Egencian mobiilisovellus ei ole tarkoitettu vain matkustajille. Hyväksyjät saavat sähköposti-ilmoituksen ja voivat hyväksyä matkan välittömästi riippumatta siitä, missä he ovat. Sinun ei tarvitse palata kotiin käyttääksesi tietokonettasi. Avaa vain sovellus, tarkista pyyntö ja hyväksy se.
    • Hyödyt asiakkaalle: Egencian avulla matkavastaavat voivat proaktiivisesti hyväksyä pyyntöjä mukautetuilla työnkuluilla, jotka minimoivat hyväksynnän odotusajat ja takaavat, että matkustajat pysyvät liikkeessä. Matkailijoiden stressitasot laskevat, koska he tietävät, että hyväksynnät voidaan tehdä mistä tahansa, eivätkä ne jää odottamaan. Kun matkustajan varaus on hyväksytty, hän voi tehdä sen loppuun mobiililaitteellaan. Hänen ei tarvitse soittaa Egencialle tai odottaa tietokoneen ääressä pitkään hotellihuoneessa, kahvilassa tai muussa paikassa.

Teknologia kehittyy edelleen, ja jos hyödynnämme uusia innovaatioita, ne voivat tarjota etuja yrityksille ja matkustajille. Tämä voi tarkoittaa sitä, että tulemme tulevaisuudessa tarkistamaan aikaisemmin käyttämämme teknologian ja muuttamaan lähestymistapojamme.

Vaikka vanha kunnon puhelin on edelleen erittäin luotettava viestintämuoto, puhelinlinjat eivät aina ole käytettävissä eikä langaton verkkoyhteys tai Wi-Fi takaa luotettavaa yhteyttä kriisin aikana. Matkailijat saattavat jäädä jumiin tilanteessa, jossa heillä on käytössään vain puhelimensa ja mobiilidatayhteys. Egencian mobiilisovellukset tarjoavat matkavastaaville, matkanvaraajille ja matkustajille monia etuja, jotka sinun tulisi sisällyttää matkariskien hallintasuunnitelmaasi.

Siirtyessämme kohti uutta matkustusaikakautta ja selviytyessämme COVID-19:stä yhdessä, meidän on suunnattava tulevaisuuteen samalla oppien menneestä. Kun matkailijasi asentavat mobiilisovelluksen laitteelleen, heidän tiedonsaantinsa paranee, mikä lisää heidän luottamustaan ja hyvinvointiaan. Sovellus tarjoaa lisäksi matkavastaaville toisen tavan tavoittaa matkailijat ja parantaa matkariskien hallintaa – samalla se takaa, että huolenpitovelvollisuutesi täyttyy.

Seuraavassa blogipostauksessa keskitymme siihen, kuinka Egencian mobiilisovellus voi auttaa matkailijoita odottamattomissa tilanteissa.

Oliko tästä sisällöstä hyötyä?
0

Etsitkö parempia liikematkustusratkaisuja? Ota yhteyttä tiimiimme.