Skip to main content

Tyytyväiset ohjelman käyttäjät tuovat matkoihin säästöä,Tyytyväiset ohjelman käyttäjät

employee-business-travel-feedback.jpg

Ohjelman käyttö auttaa matkakulujen leikkaamisessa

4 min

Lähettäjä: 02 heinäkuun 2020

Ihmisten alkaessa taas matkustaa koronaviruksen (COVID-19) jälkeen liikematkustuksen hallinta on yrityksille tärkeämpää kuin koskaan.  Oikea liikematkatoimisto voi auttaa yritystäsi löytämään säästöjä keräämällä tietoja matkustajistasi sekä tarjoamalla käyttäjäkokemusta parantavaa, tehokasta matkateknologiaa ja vahvaa tukea verkossa ja sen ulkopuolella. Kulujenhallinnassa liikematkatoimisto, jota käytetään aktiivisesti, on äärimmäisen tärkeä ja voi auttaa säästämään aikaa ja rahaa merkittävästi. Saat matkailijasi käyttämään ohjelmaa aktiivisesti tarjoamalla varaustyökalun, josta he pitävät ja jota he haluavat käyttää kerta toisensa jälkeen.  Onnistuneen matkustusohjelman luomisessa on lisäksi tärkeää kuunnella ja toimia liikematkustajien antaman palautteen mukaan. Ohjelman aktiivinen käyttö johti säästöihin Umpqua Bankissa ja Nasdaqissa Hoitamaton ohjelma voi lisätä liikematkustusohjelmaan käytettyä rahaa ja aikaa. Hyvinkin hoidettu matkustusohjelma toimii kuitenkin vain, jos sitä käytetään aktiivisesti — tiimisi on käytettävä matkojen varaustyökaluja, jotta yrityksesi hyötyy ohjelmasta mahdollisimman paljon.

"Egencian ohjelmassa ja investoinnista saamassamme tuotossa parasta on tämä: kustannusrakenne on matala ja käyttämättömien lippujen hallinnasta saamamme säästöt kattavat sen, joten ohjelma toimii loistavasti. Kaiken lisäksi saat työkalun, jota ihmiset oikeasti haluavat käyttää aktiivisesti verkossa — sillä jos työkalu ei toimi, sitä ei halua käyttää kukaan."

— JJ Giachetti, corporate travel manager, Umpqua Bank

Ohjelman aktiivisesta käytöstä tekee helpompaa se, että digitaaliset liikematkustustyökalumme toimivat jokaisessa laitteessa, joten matkustajat voivat muuttaa suunnitelmiaan kesken matkan vaihtamatta toiseen laitteeseen.  Asiakkaamme kertovat, että ohjelman aktiivinen käyttö tuo koko yrityksen laajuisia säästöjä.

Kuusi kuukautta Egencian liikematkaohjelmaan liittymisen jälkeen Nasdaq  oli säästänyt 500 000 $ (32 prosentin vähennys), lisännyt verkkovarauksia 30:stä 61 prosenttiin ja vähentänyt matkustusohjelmaan käytettävän ajan määrää 50 tunnilla viikossa.

— Nasdaq-tapaustutkimus

Verkkovarausten aktiivinen käyttö tarkoittaa myös sitä, että matkailijasi näkevät mahdolliset säästämissuunnitelmat, joita olet lisännyt ohjelmaasi ja liikematkustuskäytäntöihisi — ja myös noudattavat niitä todennäköisemmin. Olet saattanut esimerkiksi ottaa käyttöön kulukatot eri lentoluokissa. Yrityksesi saattaa lisäksi hyödyntää ilmaisia lisäpalveluita ja säästöjä löytävää teknologiaa, jota haluat matkailijoidesi käyttävän. Asiakkaamme voivat käyttää esimerkiksi Egencia Savings Finder for Air and Hotel -ohjelmaa ja säästää keskimäärin 14 prosenttia* per lentolippu ja 7 prosenttia** per optimoitu hotellivaraus. James Fisher Marine Services Ltd. muokkaa matkustusohjelman sopivaksi eri tyyppisille matkailijoille Yritykset eivät voi luoda toimivia matkustusohjelmia yhdellä ja samalla muotilla. Kyky muokata varausprosessia tapauskohtaisemmaksi ja mahdollistaa käyttäjien muutokset on välttämätön nykyaikaisissa yrityksissä ja henkilöstöissä. Varauskokemuksen on joustettava työntekijän ja alihankkijan mukaan riippumatta heidän matkustustottumuksistaan. Egencia tarjoaa liikematkustukseen yksittäisen, digitaalisen ratkaisun, joka on intuitiivinen ja helppo käyttää. Matkailijat voivat varata ja muokata matkojaan yhdessä ja samassa paikassa eri laitteilla, riippumatta sijainnistaan maailmalla. Tässä samassa paikassa lisäksi Travel managerit voivat päivittää käytäntöjä ja muokata profiileja ja Egencian matkakonsultit voivat tarjota tukea. Yksittäiseen ratkaisuun perutuva teknologia tarjoaa joustavuutta ja nopeutta jokaiselle yritystyypille ja -koolle.

"Ennen Egencialle siirtymistä käytimme muita liikematkatoimistoja, jotka eivät pystyneet vastaamaan tarpeisiimme. Meidän on usein koordinoitava yli 20 insinöörin, teknikon ja sukeltajan matkoja, joihin kuuluu lentoja, autoja, hotelleja, matkalaukkuja ja lisäksi muita erikoisvaatimuksia kuten suuria matkatavaroita, joissa kuljetetaan sukellusvälineet. Kaikki tämä tapahtuu yleensä lyhyellä varoitusajalla, ja matkoja koskevat monesti myös sijaintikohtaiset rajoitukset."

— Lisa Murphy, business operations lead , James Fisher Marine Services Ltd

Matkailijoiden on löydettävä tarpeitaan vastaavat vaihtoehdot nopeasti ja helposti, mutta positiiviseen varauskokemukseen liittyy muutakin.  Myös maksuprosessin on oltava yksinkertainen, jotta matkustajat ovat tyytyväisiä. Mahdollisuus lisätä vierastilejä tai matkatilin matkustusohjelmaasi tekee ohjelman käytöstä helppoa myös muille kuin vakituisille työntekijöille, esimerkiksi alihankkijoille.

"Alihankkijoilla ei ole tavanomaisen käytännön mukaisia etuoikeuksia, joten on hienoa, että voimme rajoittaa vierastilien oikeuksia Egencian alustalla. Alihankkijat eivät myöskään anna mielellään luottokorttejaan varatessaan matkoja tai majoittuessaan, joten käytämme maksuihin matkatiliä. Teemme ennakkomaksun ja laskutamme samaan aikaan, mikä poistaa turhat kulujenhallintavaiheet."

Lisa Murphy, business operations lead , James Fisher Marine Services Ltd.

Zeb kuuntelee matkailijoiden toiveita ja mukautuu niihin Kokeneet Travel Managerit tietävät matkailijoiden olevan liiketoiminnalle tärkeitä. Egencian ainutlaatuinen liikematkaratkaisu liittää yrityksesi matkustuskäytännön varaustyökaluun, jotta voit antaa matkustajiesi tehdä varauksensa omien tarpeidensa mukaan.

"Uskomme, että työntekijämme voivat tehdä matkustaessaan omat päätöksensä, emmekä siksi kontrolloi heitä liikaa — luotamme heidän päätöskykyynsä. He viettävät usein öitä hotelleissa siksi heidän on tunnettava olonsa mukavaksi."

Dr. Christian Spieker, head of corporate services, Zeb

Yritykset, joilla on kokemusta liikematkustuksesta tietävät, kuinka tärkeää matkalla on tuntea olonsa mukavaksi ja kuinka se vaikuttaa työntekijän tyytyväisyyteen — ja siten heidän työnsä laatuun.

"Lähetämme matkustajillemme omia kyselyitämme, joilla he voivat antaa meille palautetta. Matkustajan tyytyväisyydellä on yrityksessä suuri vaikutus työn laatuun."

— Dr. Christian Spieker

Lataa liikematkustuksen tarkistuslista ja katso, miten teknologiamme ja osaamisemme voi auttaa sinua hallitsemaan matkakuluja ja säästämään.

*Luvut tilivuodelta 2019 **Luvut ajalta 26.11.2019–6.3.2020 Jaa tämä julkaisu LinkedInissä tai Twitterissä.

Oliko tästä sisällöstä hyötyä?
0

Etsitkö parempia liikematkustusratkaisuja? Ota yhteyttä tiimiimme.