Skip to main content

Mitä Egencia tekee kestävyyden eteen

Posted: 12 April 2021
Woman In Eco-friendly Office With Reusable Cup

Näin kestävyys lisätään liikematkustuksen varauksiin

Egencia pyrkii olemaan kestävien aloitteiden pioneeri sekä ylpeä ja innostunut johtaja sen sijaan, että täyttäisi vain minimivaatimukset muiden perässä.

Puhuimme Expedia Groupin Director of Product Management Renaud Loizzon kanssa ja selvitimme, mitä Egencia tekee kestävyyden eteen ja miten työ hyödyntää liikematkaohjelmia.

Mitä Egencia tekee auttaakseen asiakkaitaan saavuttamaan kestävyystavoitteensa?

RL: Tuotetasolla on olemassa kaksi tärkeintä tapaa, joilla kestävyyttä voidaan parantaa. Ensinnäkin on varmistettava, että matkavastaavilla on käytössään paikkansapitävät tiedot hiilipäästöistä. Tämän olemme toteuttaneet lisäämällä Egencia Analytics Studioon hiilidioksidipäästöjen raportointinäkymän.

Toiseksi varauspolkuun on sulautettava tietoa, joka voi muuttaa matkailijoiden käyttäytymistä. Kestävyysnäkökulmasta tämä on paras menetelmä.

Olemme toteuttaneet tämän näyttämällä jokaisen lennon kohdalla hiilijalanjäljen – ja sitä havainnollistavat esimerkit, kuten kuinka monen kodin sähköntarpeisiin määrä riittäisi vuodeksi tai kuinka monta älypuhelinta kyseisellä energiamäärällä ladattaisiin — varauksen aikana, maksusivulla ja sähköpostivahvistuksissa. Ja tämä on vasta alkua. Kehitys on jännittävää, koska ennen säästäminen oli kaikkein tärkeintä. Nyt kulujen lisäksi asiakkaamme haluavat ottaa huomioon myös kestävyyden.

Mitä Egencia tekee yrityksenä ollakseen kestävyyden kärkijoukoissa?

RL: Hiilidioksidipäästöjen kompensoinnissa ja hiilen poistossa on aina parempi, jos tiedot ovat mahdollisimman yksityiskohtaisia. Juuri nyt hiilidioksidipäästöt ovat staattinen laskelma. Pyrimme kuitenkin tuottamaan dynaamisempia laskelmia, jotka perustuvat useampiin muuttujiin, saadessamme parempaa dataa. Tällä hetkellä kokeilemme uutta tuotetta, jossa matkailijat näkevät omien hiilidioksidipäästöjensä kompensointikulut lentojen varaussivuilla. Sen avulla matkailijat ovat täysin tietoisia lentonsa kokonaiskustannuksesta. Sen avulla asiakkaamme voivat myös kommunikoida työntekijöilleen toimistaan kestävyyden edistämiseksi.

Useampien kumppanien liittyessä Unescon sopimukseen tulemme ottamaan käyttöön myös logot, joista on hyötyä paitsi matkailijoille myös yrityksille, joille ne toimivat kannustimina kestävämpien valintojen tekemiselle.

Miten neuvoisit matkavastaavia ja matkustajia, jotka haluavat tehdä kestävämpiä valintoja?

RL: Kestävien tavoitteiden sisällyttäminen yrityksen matkailukäytäntöön on yksi tapa. Voidaan esimerkiksi valita suoria lentoja välilaskullisten lentojen sijaan.

On olemassa kuitenkin myös muita tapoja vaikuttaa matkailijoiden valintoihin varaushetkellä. Esimerkiksi matkavastaavat voivat käyttää Analytics Studiota usein lennettyjen lyhyiden reittien tunnistamiseen – esimerkiksi Pariisista Marseilleen tai New Yorkista Washingtoniin – ja luoda viestin, joka näytetään matkailijan yrittäessä varata kyseisen reitin. Viestissä voidaan sanoa esimerkiksi "Tälle reitille on tarjolla junamatka. Varaa lennon sijaan junamatka napsauttamalla tästä".

Hotelleissa matkavastaavat voivat käyttää hotellien mukautettua brändäystä, jonka avulla voidaan lisätä logo niihin hotelleihin, jotka ovat sitoutuneet kestävään kehitykseen.

Katso, millä muilla tavoin autamme sinua saavuttamaan ympäristöystävällisemmän liikematkailun.

Etsitkö parempia liikematkustusratkaisuja? Ota yhteyttä tiimiimme.