Egencia ja EGA-jäsenet tukevat kestävää liikematkailua

Posted: 02 March 2020
Topics: Blogi
collaborating-to-offset-carbon-footprints.jpg
Kirjoittaja: Wendy White, CMO of Egencia. Erikoisvieraana Alexandre Motta, CEO of Tour House. Egencia ja EGA-jäsenet tukevat kestävää liikematkailua Egencian kumppani Tour House tarjoaa asiakkaille liikematkustus- ja tapahtumaratkaisuja – aivan kuten Egenciakin. Siksi Egencia ja Tour House ovatkin tehneet loistavaa yhteistyötä viimeisten 10 vuoden ajan. Tour House on osa Egencia Global Alliancea (EGA). Se on Egencian paikallinen kumppani Brasiliassa ja ohjaa EGA:n toimintaa kyseisellä alueella. Istuin alas yhdessä Tour Housen toimitusjohtajan Alexandre Mottan kanssa keskustelemaan kumppanuudestamme. Wendy White: Tällä viikolla Tour Housella tulee 10 vuotta täyteen Egencia Global Alliancen (EGA) Brasilian alueen johtajana – kiitos! Me Egenciassa tiedämme, että asiakkaamme hyötyvät joka päivä paikallisten asiantuntijayritysten verkostosta, EGA:n paikallisista valikoimista sekä sinun ja tiimisi ohjelmaan tuomasta panoksesta. Millaisia etuja Tour House on itse saanut osallistuttuaan tähän tärkeään ohjelmaan? Alexandre Motta: Aivan mahtava kysymys. Rehellisesti sanoen emme voi kuvitella elämää ilman Egenciaa. Kumppanuutemme ansiosta Tour Housen asema on noussut aivan uudelle tasolle paikallisilla markkinoillamme, ajattelutapamme on muuttunut ja olemme saavuttaneet loistavan aseman myös koko Latinalaisen Amerikan alueen markkinoilla. Olemme oppineet paljon ja parantaneet prosessejamme viimeisten 10 vuoden aikana. Omasta mielestäni suurin etu on ollut se, että opimme toimimaan kuten Egencia. Kysyin itseltäni: ”Miten Egencia ajattelee?  Miten Egencia pyrkii eteenpäin? Miten Egencia edistää hallintoaan, tiimityötään ja asiakaskeskeisyyttään?”  Näiden kysymysten avulla opin, miten voimme parantaa suorituskykyämme sekä kasvattaa tuottavuuttamme ja kokoamme. Nykyään toimintamme on hallitumpaa, tehokkaampaa ja yksinkertaisempaa. Sen seurauksena voimme käyttää aikaa ja resursseja kehittääksemme ratkaisuja ja uusia tuotteita koko Latinalaisen Amerikan alueelle. Egencia ja Tour House juhlivat 10 vuotta kestänyttä yhteistyötä

Egencia ja Tour House juhlivat 10 vuotta kestänyttä yhteistyötä

WW: Me Egenciassa kuulemme yhä useammin asiakkailtamme, että he haluaisivat meidän apuamme voidakseen luoda entistä kestävämpiä liikematkustusohjelmia. Kyseessä on tärkeä, yritysasiakkaiden keskuudessa nouseva trendi, ja Egencia onkin juuri ilmoittanut tarjoavansa konsultointipalveluja tukeakseen sitä. Millaisia kestävyyttä koskevia asioita olette kuulleet omilta asiakkailtanne Brasiliassa ja Latinalaisessa Amerikassa? AM: Olemme kuulleet paljon samoja asioita kuin tekin, ja siksi olen täysin samaa mieltä siitä, että kyseessä on maailmanlaajuinen trendi. Myös meidän alueemme keskittyy nykyään kestävyyteen. Käymme jatkuvasti keskusteluja kestävistä matkustusohjelmista asiakkaidemme kanssa.  Nämä keskustelut tapaavat keskittyä kolmeen suureen aiheeseen:
  • Ekologiset palveluntarjoajat: Asiakkaat haluavat työskennellä sellaisten ympäristöystävällisten palveluntarjoajien kanssa, jotka tarjoavat todellisia ja mitattavissa olevia ohjelmia hiilidioksidipäästöjen pienentämiseksi. Sitten kun nämä palveluntarjoajat on tunnistettu, heistä tulee usein asiakkaiden ensisijaisia palveluntarjoajia. Olemme huomanneet, että joidenkin asiakkaiden kohdalla ympäristöystävällisyys on hintaa tärkeämpi tekijä. 
  • Hiilidioksidipäästöjen kompensointiohjelma: monilla asiakkailla on virallinen ohjelma, jonka avulla he voivat pienentää omaa vaikutustaan ostamalla hiilidioksidipäästöjen kompensointisertifikaatteja. 
  • Puiden istuttaminen: Toinen suosiotaan kasvattava aloite asiakkaidemme keskuudessa on puiden istutusohjelma. Asiakkaat tekevät yhteistyötä sosiaalisen yrityksen kanssa luodakseen itselleen ohjelmia, jotka auttavat metsien uudelleenistuttamisessa.
WW: Tällä viikolla pidetyssä, vuoden 2020 Business Travel Show’ssa (BTS) Lontoossa Egencia julisti, että se tekee yhteistyötä Tour Housen sekä muiden Egencia Global Alliancen jäsenten, kuten Andrómeda Viajesin ja VillaToursin, kanssa tukeakseen puiden istutusohjelmaa Brasiliassa. Tavoitteena on kompensoida kaikkien Egencian messuosastolla BT Show’ssa vierailleiden asiakkaiden matkustamisesta syntyneet hiilijalanjäljet.  Egencia on osa Expedia Groupia, ja se on jo onnistunut tavoitteessaan tulla hiilineutraaliksi yritykseksi. Egencia-tiimimme on lisäksi sitoutunut toimimaan ilman mainoslahjoja tai käyttämään ainoastaan kestävistä materiaaleista valmistettuja kylkiäisiä tapahtumien aikana. Puiden istuttaminen on meille täysin uudenlainen seikkailu, jonka avulla haluamme pienentää asiakastapahtumiemme aikaansaamia ympäristövaikutuksia vielä entisestään. Viime kesänä Amazonin kauheiden metsäpalojen aikana sinä ja minä puhuimme yhdessä ”planeetan keuhkoina” tunnetun Amazonin sademetsän kunnosta. Tuo keskustelu innoitti minua tekemään yhteistyötä kanssasi tässä asiassa. Kerro minulle lisää omasta inspiraatiostasi. AM: Tour Housella ja Egencialla on yhteinen visio. Edelläkävijyys on osa molempien yritysten DNA:ta. Mennään siis suoraan asiaan ja ryhdytään töihin – tai siis tässä tapauksessa istuttamaan!  Tour House on jo kauan sitten sitoutunut huolehtimaan ympäristöstä. Vuonna 2007 me olimme Brasilian ensimmäinen matkatoimisto, joka sai sertifikaatin siitä, että se tarjosi asiakkailleen hiilidioksidipäästöjen kompensointiohjelman. Viimeisten neljän vuoden aikana olemme toimineet oman alamme tärkeimpien messujen virallisena hiilidioksidipäästöjen kompensointiratkaisuja tarjoavana matkatoimistona. Vuoden 2019 Amazonin metsäpalojen ansiosta meistä tuli vielä entistäkin tiedostavampia. Tajusimme, että meidän toimillamme on merkitystä ja että voimme inspiroida muita alamme toimijoita, uusia johtajia ja myös muiden liikealojen yrityksiä toimimaan samoin.  Olemme valmiita ryhtymään toimeen ja tutustumaan tähän erittäin tärkeään ja ihmisten suuren intohimon kohteena olevaan aiheeseen. On upeaa aloittaa uusi projekti yhdessä Egencian kanssa. Odotamme innolla sitä, että saamme kiinnittää huomiota tähän aiheeseen ja luoda entistä vahvemman kestävyysliikkeen liikematkailun alalle sekä yhteisten asiakkaidemme keskuuteen. WW: Egencian ja Tour Housen yhteinen puiden istutusohjelma ei ole jäänyt Tour Housen ainoaksi ympäristöystävällisyyttä edistäväksi ohjelmaksi viimeisen vuoden aikana. Vuonna 2019 Tour House aloitti ohjelman nimeltä E-Trip Green Friday. Voitko kertoa tarkemmin siitä? AM: Kyllä, se onkin hyvä aihe. Koska maapalloa uhkaa niin monta ympäristökatastrofia, meillä oli vahva tunne siitä, että meidän on tehtävä jotain erilaista. Syksyllä kaikki puhuivat Black Fridaysta, mutta meidän mieleemme se toi lähinnä mustan ja tulen. Kun ajattelee, mitä tuolloin tapahtui samaan aikaan Amazonin lisäksi myös Australiassa, Black Friday ei vaikuttanut hyvältä ajatukselta. Ei todellakaan. Meidän piti lähettää markkinoille positiivinen ja tuottoisa viesti.  Syyskuussa syntyi E-Trip Green Friday. Julkaisimme ohjelman marraskuussa, ja Black Fridaysta tuli Green Friday. Ajatuksena oli edistää tietoista kulutusta kompensoimalla kaikki marraskuussa tehtyjen ostosten hiilidioksidipäästöt istuttamalla puita. Julkaisimme tämän markkinoille haasteellisen kampanjan ja kutsuimme monia yrityksiä osallistumaan siihen. Loppujen lopuksi 14 yritystä eri liikealoilta ympäri Brasiliaa otti ohjelmaan osaa, ja sen seurauksena Brasilian rannikkometsään istutettiin 8 000 m²:n edestä puita (kaikkiaan 1 500 puuta). Ensimmäisenä vuonna Green Fridayhin ottivat osaa esimerkiksi sellaiset yritykset kuin Air France KLM, Movida ja Gol. Nyt meidän, Egencian ja EGA-maiden välisen uuden kumppanuutemme ajankohta ei voisi olla parempi. Sen ansiosta voimme tehdä E-Trip Green Fridaysta maailmanlaajuisen liikkeen, ja samalla matkailu toimii kestävyystoimien edelläkävijänä. Se on aivan mahtavaa!  WW: Alexandre, kiitokset sinulle ja Tour Housen tiimille kaikesta siitä, mitä olette tehneet Egencian asiakkaiden ja entistä kestävämpien matkustusohjelmien eteen!

Etsitkö parempia liikematkustusratkaisuja? Ota yhteyttä tiimiimme