Skip to main content

Terveys ja turvallisuus hotelleissa: mitä innovaatioita Egencia ja hotellinpitäjät ovat kehittäneet liikematkustajille

4 min
Posted: 27 August 2020Updated: 08 September 2021
Corporate Hotel Booking Health COVID-19

Kirjoittaja: Natasha Samuel, Senior Manager, Product Marketing ja Kristina Trainer, Hotel Relations Manager

Samalla, kun yritykset valmistautuvat matkailun avautumiseen, hotellit ympäri maailmaa ovat toteuttamassa parannettuja terveys-, puhtaus- ja turvallisuustoimenpiteitä liikematkailijoiden huolien vähentämiseksi.

Global Business Travel Association (GBTA) ilmoitti, että 80 prosenttia yrityksistä odottaa hotellien puhtauden ylittävän koronaviruspandemiaa edeltävät standardit. GBTA totesi myös, että 44 prosenttia yrityksistä haluaa hotellien tiedottavan puhtaanapitokäytännöistään enemmän ja 40 prosenttia matkustajista haluaa saada hotelliyöpymistään koskevia turvallisuustietoja.[1]

Expedia Group päivitti äskettäin hotellilistausten tiedot matkustajien tarpeita vastaaviksi, jotta hotellit voivat tarjota lisätietoja toteuttamistaan terveyteen ja hygieniaan liittyvistä toimenpiteistä.

Hotellialan aloitteet

Vastatakseen yritysten odotuksiin hotelliala on ottamassa käyttöön uusia tai mukautettuja puhtausvaatimuksia joko valtion viranomaisten määräysten johdosta tai hotelliketjun omasta aloitteesta.

Suuret hotelliketjut, kuten Hyatt Hotels, IHG® Hotels & Resorts ja Radisson Hotel Group, ovat käynnistäneet useita aloitteita. Radisson on aloittanut Safety Protocol -ohjelman ja Hyatt Global Care & Cleanliness Commitment -ohjelman voidakseen tiedottaa matkustajille uusista puhtausstandardeistaan. IHG:n Global Cleanliness Board -työryhmä teki yhteistyötä ulkoisten asiantuntijoiden kanssa luodakseen globaalin IHG Clean Promise -ohjelman, jotta he voivat tiedottaa asiakkailleen puhtausstandardeistaan.

Jotkut maat ovat myös ryhtyneet toimiin tarjotakseen ohjeistusta hotelleille. Yhdysvalloissa American Hotel and Lodging Association (AHLA) on käynnistänyt Safe Stay -kampanjan, jonka tavoitteena on luoda hotellialan siivousstandardit. Ja Singaporessa useiden virastojen työryhmä yhdessä valtion hallituksen kanssa julkaisi SG Clean -ohjelman, jonka puitteissa valtio voi tarkistaa hygieniatasot ja seurata puhdistusprotokollien ylläpitämistä.

Hygieniaohjelmista tiedottaminen liikematkustajille yhdessä hotellien kanssa

Hotellit voivat lisätä hotellilistaukseensa päivitetyt terveys- ja hygieniatoimenpiteensä, jotka näkyvät kaikilla Expedia Groupin brändien verkkosivustoilla maailmanlaajuisesti. Egencia ja sisarbrändimme, kuten Hotels.com ja Expedia, tarjoavat nämä tiedot matkailijoille, samoin kuin monet Expedian kanssa yhteistyökumppaneina toimivat liikematkatoimistot.

Auttaaksemme asiakkaitamme saamaan tarvitsemansa tiedot liikematkapäätösten tekemiseksi, Egencia on myös parantanut tapaa, jolla hotellien terveys- ja turvallisuustiedot näytetään liikematkustajille ja matkanvaraajille. Kaikki Egencian kautta verkossa tai sovelluksen kautta varauksen tekevät näkevät helposti, mitkä hotellit ovat lisänneet terveys- ja hygieniatoimenpiteensä osaksi hotellivarauskokemusta.

Image_Product_Hotel Hygiene

Hotellien terveys- ja hygieniatoimenpiteiden näyttämisen lisäksi tarjoamme majoitusliikkeille myös mahdollisuuden julkaista mahdolliset kohteen ja hotelliketjun puhdistusohjelmien tiedot. Esimerkiksi jos etsit hotellia Singaporesta, hotelli voi ilmoittaa sivuillamme onko sillä SG Clean -rekisteröinti, mikä takaa sen, että majoitusliikkeen puhtausnormit vastaavat maan hotellien puhtautta koskevia standardeja.

Mitä muuta hotellit tekevät hygienian ja turvallisuuden varmistamiseksi?

Parempi asiakaskokemus ulottuu myös varausprosessin ulkopuolelle. Hyatt on julkistanut ketjun hotelleissa maailmanlaajuisesti käyttöön otetun teknologiaa hyödyntävän ohjelman, joka keskittyy parantamaan matkustajien kokemusta aina hyvinvoinnista mielenterveyteen.

"Hyatt-ketju tutkii tapoja käyttää teknologiaa ja sosiaalista etäisyyttä hyväkseen minimoidakseen kontaktin ja maksimoidakseen huolenpidon. Ratkaisut, kuten parannettu online-sisäänkirjautuminen ja chat-toiminnot World of Hyatt -sovelluksen kautta, takaavat, että huolenpito on asiakkaiden käsien ulottuvilla", Vice President Global Sales Gus Vonderheide kertoo.

Vonderheide lisää, että Hyatt on palkannut hygieniapäällikön jokaiseen hotelliinsa voidakseen varmistaa, että kaikki sen majoitusliikkeet noudattavat uusia operatiivisia ohjeita, että sillä on vastuullinen henkilö paikan päällä ja auttaakseen lisäämään matkustajien luottamusta.

"Lyhyellä aikavälillä itse hotellihuoneiden tarjoama kokemus on avainasemassa, joten pyrimme tekemään siitä paremman kuin se on koskaan ollut – aina luovista ruoka- ja juomapaketeista yksityisiin ruokailumahdollisuuksiin, huoneiden muuttamiseen yksityisiksi kuntosaleiksi ja opastetun meditoinnin tarjoamiseen Headspace-sovelluksen kautta", Vonderheide sanoo.

Radisson on ryhtynyt vastaaviin toimenpiteisiin. "Radisson Hotel Group on tyytyväinen siihen, että voimme yhteistyöhönsä Egencian kanssa lisätä tietoisuutta uudesta Radisson Hotels Safety -protokollasta. Perusteellinen puhdistus- ja desinfiointiprotokollamme on luotu yhteistyössä SGS:n* kanssa, ja sen tarkoituksena on varmistaa asiakkaidemme turvallisuus ja mielenrauha aina sisäänkirjautumisesta uloskirjautumiseen asti", sanoo Senior Director, Managed Partnerships Heather Nelson. "Uudet puhdistus- ja desinfiointimenetelmämme, lisähuomio, jota kiinnitämme yleisten tilojen turvallisuuteen, suojavarusteiden tarjoaminen sekä työntekijöidemme lisäkoulutus ovat kaikki osa uutta protokollaamme."

IHG on jatkanut alun perin Pohjois-Amerikassa vuonna 2015 aloitetun Way of Clean -ohjelman luomista. Uusiin maailmanlaajuisiin standardeihin kuuluvat IHG-hotellien tieteeseen perustuvat protokollat ja tiukat palvelustandardit maailmanlaajuisesti. "Olemme myös aloittaneet maailmanlaajuisen IHG Clean Promise -ohjelman voidaksemme taata asiakkaillemme, että heidän huoneensa vastaavat IHG:n korkeita puhtausvaatimuksia. Jos näin ei ole, hotelli tekee kaikkensa korjatakseen ongelman. Tätä työtä johtaa IHG:n toiminta-, terveys-, turvallisuus- ja asiakaskokemusosastojen johtajista koostuva Global Cleanliness Board -ryhmämme, joka tekee yhteistyötä ulkopuolisten asiantuntijoiden kanssa käytäntöjen määrittämiseksi ja prosessien toteuttamiseksi IHG-hotelleissa nyt ja tulevaisuudessa", Senior Vice President of Global Sales Derek DeCross kertoo.

Hotellikumppaneiden tarjoamat terveys- ja turvallisuustiedot ovat vain yksi tapa, jolla Egencia ja Expedia Group pyrkivät auttamaan alaa valmistautumaan liikematkustuksen elpymiseen. Expedia Group ilmoitti toukokuussa varaavansa 275 miljoonaa dollaria hotellien toipumiseen koronaviruspandemiasta. Tämä rahoitus kohdistetaan markkinointihyvitysten ja taloudellisten helpotusten antamiseen.

Lataa matkaa edeltävä turvallisuustarkistuslista valmistautuaksesi tuleviin matkoihin


[1] https://www.gbta.org/blog/gbta-study-finds-more-than-half-of-companies-considering-resuming-travel-in-near-future/

*SGS on maailman johtava tarkastus-, varmennus-, testaus- ja sertifiointiyritys.

Etsitkö parempia liikematkustusratkaisuja? Ota yhteyttä tiimiimme.