Kuinka 3 Egencian asiakasta käyttää matkustusdataa budjetin venyttämiseksi

Monet yritykset tarvitsevat avukseen tietoa, jotta ne voivat tehdä perusteltuja päätöksiä muokatessaan matkustusohjelmiaan COVID-19:n jälkeiseen matkailuympäristöön valmistautuessaan. Tehokkaan raportoinnin avulla yritykset saavat täyden kuvan tulevista ja aikaisemmista matkoista, käytännöllistä tietoa matkatyypeistä sekä käyttämättömien lippujen hallintamahdollisuuden. Näiden tietojen avulla yritykset voivat lisätä matkustajien turvallisuutta ja parantaa tulojen hallintaa.
Egencia Analytics Studion kautta näet kaikki tietosi yhdessä paikassa. Koska sekä online- että offline-matkatiedot löytyvät yhdestä paikasta, työtilat on määritelty selvästi ja raportteja voi suodattaa monipuolisesti, Analytics Studio auttaa yrityksiä ymmärtämään matkakulujaan tarkemmin, jotta ne voivat optimoida ohjelmansa ja lisätä tehokkuutta ja säästöjä.
Raportimme auttavat myös takaamaan, että asiakkaamme voivat hallita niin pieniä kuin suuriakin riskejä paremmin. Egencian matkustajan seuranta-ominaisuuden avulla matka-asioista vastaavat voivat nähdä, missä heidän matkustajansa ovat olleet viimeisten 30 päivän aikana, missä heidän on määrä olla tällä hetkellä ja minne he ovat matkalla – näin matkustajien turvallisuus paranee ja riskit vähenevät.
Data tarkoittaa parempia diilejä ja päätöksiä AMS:llä
Raportointiteknologiamme avulla asiakkaillamme on tarvittavat tiedot aina saatavilla. Konkreettisten lukujen avulla he voivat tarkastella kuluihin, sijoitetun pääoman tuottoon sekä käyttäytymiseen liittyviä trendejä ja tunnistaa alueita, joilla he voivat säästää rahaa.
”Yhteistyö Egencian kanssa auttaa meitä saamaan kokonaisnäkymän kuluistamme. Emme maksa omaisuuksia; meillä on kaupallinen malli, joka toimii. Näin voimme hallita kuluja tarkkaan ja saada selvän käsityksen siitä, kuinka paljon budjetistamme kuluu ohjelman hallinnointiin itse ohjelmaan verrattuna. Raporttien avulla näemme millaiset matkakulumme ovat.”
— Michael McSperrin, kansainvälinen toimitila- ja tukipalvelujohtaja AMS:llä
Siirtyessään käyttämään meidän palveluitamme monilla suurimmilla asiakkaillamme on jo aiemmin neuvoteltuja sopimuksia hotelliketjujen kanssa, ja jopa näiden sopimusten ehtoja on mahdollista parantaa. Studiossa olevien raporttien avulla asiakkaat voivat nähdä, mihin heidän matkustajansa matkustavat usein tai mitä palveluita he käyttävät useimmiten, ja hyödyntää näitä tietoja neuvotellessaan parempia tai uusia sopimuksia palveluntarjoajien kanssa.
”Raportit ovat auttaneet vaikuttamaan päätöksiin siitä, milloin meidän on lisättävä tai vähennettävä matkustamista tai keskityttävä tietyille alueille. Niiden avulla pystymme kohdistamaan resurssejamme, budjettiamme sekä työntekijöitämme paremmin varmistaaksemme, että olemme matkalla oikeaan paikkaan oikeaan aikaan. Mutta voimme tietojen avulla myös varmistaa, että pystymme hyödyntämään ostovoimaamme esimerkiksi neuvotellessamme edullisemmista sopimuksista hotellien tai lentoyhtiöiden kanssa.”
— Michael McSperrin, kansainvälinen toimitila- ja tukipalvelujohtaja AMS:llä
Kaspersky ja Egmont hyödyntävät raportteja
Raportointitoimintomme avulla asiakkaamme voivat nähdä sekä online- että offline-tiedot yhdessä paikassa. Yhdistettyjen tietojen ansiosta he saavat selvän kuvan kaikista osa-alueista, eikä heidän tarvitse tuhlata aikaa useiden järjestelmien ja ohjelmien välillä.
Analytics Studiosta saat tietoa muun muassa menoista ja käytäntöjen noudattamisesta sekä Savings Finderin tuloksista, ennakko-ostoajoista ja käyttämättömien lippujen määrästä. Näiden tietojen avulla asiakkaamme voivat tehdä kustannustietoisia päätöksiä, jotka lisäävät säästöjä.
Jos asiakas huomaa esimerkiksi, että tietyn osaston tai matkustajaryhmän hotellivaraukset tehdään jatkuvasti viime hetkellä, hän voi lisätä käytäntöihinsä velvoitteen tehdä varaukset ennakkoon, koska ennakkoon varaaminen on yleensä paljon halvempaa.
”Olen tietofani. Työskentelen mielelläni datan parissa. On hienoa, miten luvut voivat kertoa, mitä yrityksessä tapahtuu, mihin suuntaan olemme menossa ja mitä suuntauksia ilmassa on juuri nyt. Laadin datan avulla erilaisia raportteja, kuten käytäntöjenmukaisuusraportteja ja katsauksia maailmanlaajuiseen matkustukseen. Data tarjoaakin minulle paljon tukea.”
Irina Kostjukova, liikematkailujohtaja, Kaspersky
Analytics Studiosta asiakkaamme saavat enemmän kuin vain yleiskuvan omista tiedoistaan. He voivat esimerkiksi arvioida markkinaosuuttaan ja verrata ohjelmansa suorituskykyä muihin samankokoisten yritysten suorituskykyyn vertailuominaisuuden avulla. Ja kaikkien näiden tietojen avulla liikematka-asioista vastaavat voivat helposti luoda raportteja sisäisille sidosryhmilleen ja ylemmän tason johtajille.
”Kumppanuus Egencian kanssa on lisännyt käytössämme olevan datan määrää. On todella tärkeää, että tämä data on keskitetty yhteen pisteeseen yrityksessämme. Voimme sitten jakaa sitä edelleen työntekijöillemme, niin että kaikki matka-asioista vastaavat tietävät kaiken yrityksestään ja matkustajiensa matkustustavoista.”
— Adam Massigeh, kategoriapäällikkö, Egmont
Numeroiden merkityksellisyys
Ympäristöstä ja matkaohjelmien vaikutusten ymmärtämisestä on tullut monien organisaatioiden prioriteetti. Koska ekologiset tavoitteet ovat kärkisijalla, raporttimme auttavat tarjoamaan näkyvyyttä, jotta yritykset voivat tehdä kestävämpiä liikematkapäätöksiä.
”Egencian hiilidioksidipäästöjen raportointinäkymä on ollut meille hyödyllinen. Sen avulla voimme nähdä, miten yrityksemme vaikuttaa hiilidioksiditasoihin ja millainen hiilijalanjälkemme on. Ja se auttaa meitä ymmärtämään tilanteen paremmin, jotta pystymme kouluttamaan myös matkustajiamme. Haluamme matkustajiemme tietävän, millainen vaikutus business-luokan, 1. luokan ja turistiluokan kaukolennoilla on. Meillä kaikilla on rooli ilmastomuutoksen torjunnassa, ja tästä näkymästä saamme tietoja, joiden avulla voimme vaikuttaa ja muuttaa käyttäytymistä.”
— Michael McSperrin, kansainvälinen toimitila- ja tukipalvelujohtaja AMS:llä
Analytics Studion raportteihin kuuluva hotellien ja lentomatkojen hiilidioksidipäästöjen raportointinäkymä auttaa yrityksiä seuraamaan hiilidioksidipäästöjensä vaikutuksia ja reagoimaan niihin tarpeen mukaan. Raportointinäkymän tiedot ovat avain ekologisten päätösten tekemiselle aina hiilijalanjäljen korvaamisesta matkustajien kouluttamiseen käyttäytymisen muuttamiseksi.
Monet matkailualan palveluntarjoajat suhtautuvat kestävän kehityksen velvoitteisiinsa erittäin vakavasti ja ymmärtävät tiedon merkityksen kestävämmän matkailun tukemisessa nyt ja tulevaisuudessa.
”Varaplaneettaa ei ole olemassa. Meillä on suuri vaikutus planeettamme ja sen asukkaiden hyvinvointiin. Tietoihin ja niiden varmistamiseen todisteilla kiinnitetään nykyisin paljon huomiota, mikä on välttämätöntä kestävän kehityksen ohjaamiseksi oikeaan suuntaan. Meillä on velvollisuus asiakkaitamme kohtaan olla avoimempi ympäristöjalanjälkemme suhteen ja löytää yhteisiä mittareita, jotta he voivat tehdä tietoisia valintoja.”
— Harald Bjugstad-Holm, kestävän kehityksen johtaja, Nordic Choice Hotels
Lataa listamme olennaisista liikematkasäästöistä saadaksesi lisätietoja tavoista säästää.